Over Trijntje


 

Al op jonge leeftijd was ik al bezig met o.a. poppenkleertjes naaien, breien, borduren. Later maakte ik mijn eigen kleding, en na de coupeuse opleiding te hebben gevolgd, begon ik mij via vele cursussen en workshops bij bekende Quiltdocentes diverse technieken op Quiltgebied en textiele vormgeving eigen te maken. 
 

Traditionele Quilt technieken in een nieuw jasje verwerken, spreken mij erg aan. Ik ben dol op nieuwe technieken en de nieuwste snufjes uit proberen.
Verder heb ik regelmatig met eigen Quilt werk aan tentoonstellingen meegedaan, waaronder die van het "Quiltersgilde" en in het Friesch Museum te Hoorn.
 

Alhoewel ik op mijn 12e mijn éérste Quilttop genaaid heb van hexagons heb ik mij sinds 1996 serieus toegelegd op het Patchwork en Quilten. Ik geef lessen zowel traditioneel als modern, en organiseer diverse activiteiten in mijn atelier.
  

Ik heb een voorkeur voor restverwerking (scraps). Quiltscraps zijn lapjes ongeveer 15 cm bij 15 cm groot. De quiltstrings (smalle strips van 2 tot 4 cm breed) worden verwerkt in mijn Mesthoop-Quilts. Dankzij het werk van scrapaholic Bonnie Hunter ( http://quiltville.com/ ) werd ik geïnspireerd om Mesthoop- Quilts te gaan maken. Haar manier van werken met quiltstrings zorgde ervoor dat ik mijn 18-jarig-verzameling van restmateriaal van scraps en strings kon gaan gebruiken (want weggooien is zonde). Zo is de Mesthoop-Quilt onstaan. Inmiddels werk ik aan de 16e Mesthoop Quilt en verzorg ik Trunkshows door het hele land. Het is altijd inspirerend om aan een groep enthousiaste dames je quilts te laten zien en hierover te vertellen. immers, achter elke quilt schuilt een verhaal!

 

 

Mijn signatuur is een mier. Dat betekend dat er altijd een stofje met een afbeelding van een mier is verstopt in mijn Mesthoop Quilts! Kun jij ze vinden?


Ook is het mogelijk om een afspraak te maken voor het geven van een inspirerende Trunkshow van de Mesthoop Quilts. Via mail of telefonisch kunt u hierover informatie krijgen. PS een Trunkshow is een lezing, lees enthousiast verhaal over deze quilts. Het verhaal achter de quilts, hoe ze tot stand zijn gekomen, kleurgebruik, stofgebruik, enz. Ik kom graag langs met een kofferbak gevuld met kleurrijke quilts!


Meer Quilts van Trijntje zijn te zien:

>> Jinny Beyer Quilts gemaakt door Trijntje van der Horst

>> Mesthoop- Quilts gemaakt door Trijntje van der Horst


 


 

Trijntje van der Horst
(Groningen, 08-12-1966)
 
 




 

 

Westerzand 8
9862 TN Sebaldeburen 
Groningen 
0594-612079
quiltatelier@gmail.com
 


Winkel is geopend van juli tot en met mei:
Let op! Vakantiesluiting: de gehele maand juni,

en de eerste week en laatste week van het jaar.

 

Wekelijks

Woensdag
Donderdag 
Vrijdag

10.30 - 16.30 uur
10.30 - 16.30 uur
10.30 - 16.30 uur

  

 

Iedere eerste en laatste zaterdag van de maand:

Zaterdag    

10.30 - 16.30 uur

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

 

 

©2013 - 2016 Webdesign: Made By Elisabeth